Relacja uczniów z wycieczki-pielgrzymki do Włoch

IX edycja projektu 2015/16 » Relacja uczniów z wycieczki-pielgrzymki do Włoch

Dzień IV
Dnia 14 czerwca 2016r. kontynuowaliśmy swoją przygodę we Włoszech. Piękna pogoda umożliwiła nam wspaniałe przeżycie dzisiejszego zwiedzania.
Dzień rozpoczęliśmy pobudką i śniadaniem o godz. 6:30. Mieliśmy do dyspozycji szwedzki stół, dzięki czemu każdy mógł zjeść to, na co miał ochotę. Tym razem bez bagaży wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy w kierunku Rzymu. Zatrzymały nas korki, więc po kilku godzinach znaleźliśmy się pod Muzeami Watykańskimi. Spotkaliśmy się z panią Mirellą, która nas oprowadziła oraz naszym rodakiem- ks. Ryszardem Niziołkiem. W muzeach zobaczyliśmy m.in samochód, w którym został postrzelony Jan Paweł II, groby papieży oraz wiele dzieł sztuki autorstwa takich twórców jak Michał Anioł, Bernini czy Juliny von Blaas. Kolejno udaliśmy się do Kaplicy Sykstyńskiej-miejsca konklawe. Tam każdy z nas mógł poświęcić czas na modlitwę, refleksję oraz podziwianie piękna tego miejsca. Następnie przeszliśmy do Bazyliki św. Piotra. W końcu mogliśmy na żywo zobaczyć miejsce, które dotąd widzieliśmy tylko na zdjęciach i w telewizji. Było to dla nas niezwykłe uczucie. Patrząc na wnętrze Bazyliki ogarniało nas szczęście i wzruszenie. Następnie przeszliśmy przez Święte Drzwi, które są otwierane tylko w jubileuszowych latach. Dzięki temu mieliśmy możliwość otrzymania odpustu zupełnego. Później wspięliśmy się po krętych schodach na szczyt kopuły Bazyliki św. Piotra. Zajęło nam to aż 20 minut, lecz widoki wynagrodziły nam trud i wysiłek. Po zbiórce pod fontanną wszystkie grupy miały czas wolny, który wykorzystaliśmy na kupienie pamiątek, zjedzenie lodów oraz pizzy-słynnych włoskich przysmaków. Następnie udaliśmy się do autobusu, w którym wraz z siostrą zakonną odmówiliśmy koronkę do Miłosierdzia Bożego. Droga do hotelu La Meridienne minęła nam w wesołej atmosferze przy śpiewie pieśni i piosenek. Po dotarciu na miejsce zjedliśmy tradycyjną włoską kolację. Następnie odbyła się Msza Święta i poświęcenie zakupionych medalików czy różańców. Później udaliśmy się do swoich pokoi na spoczynek, aby nabrać siły na kolejny dzień.
Dziś przeżyliśmy wspaniałe chwile, które zapewne zapamiętamy do końca życia. Dla każdego z nas było to niezwykłe i wyjątkowe doznanie. Jesteśmy wdzięczni za możliwość wyjazdu na tę pielgrzymkę oraz poznanie kultury, zabytków i krajobrazu słonecznej Italii.
Karolina Niziołek kl. II gim, Angelika Rąpała,
Weronika Niziołek, Małgorzata Bąk

Dzień V
Dzień rozpoczęliśmy od wczesnej pobudki, następnie udaliśmy się na śniadanie i ok. godz. 6:30 wykwaterowaliśmy się z hotelu La Meridienne. Po zapakowaniu bagaży pojechaliśmy do Watykanu, na Plac św. Piotra w celu uczestniczenia w audiencji generalnej, uwarunkowanej obecnością Ojca Świętego Franciszka. Podczas pobytu na audiencji mieliśmy możliwość zobaczenia papieża przejeżdżającego Papa Mobilem. Było to dla nas bardzo wzruszające i ekscytujące zobaczyć tak ważną dla Kościoła osobistość. Do tej pory nie mogliśmy uwierzyć w to, że widzieliśmy papieża z tak bliska. Jest to dla nas szokujące. Podczas audiencji papież wygłosił przemowę na temat miłosierdzia Bożego. Po zakończonej audiencji udaliśmy się na miejsce zbiórki, gdzie dostaliśmy 30 minut czasu wolnego na zakup pamiątek. Około godziny dwunastej wsiedliśmy do autokaru, którym udaliśmy się nad Morze Adriatyckie. Nasza podróż trwała ok. 7 godzin. Po dojechaniu na miejsce i zakwaterowaniu wybraliśmy się na plażę, gdzie robiliśmy zdjęcia i kąpaliśmy się w morzu. Pełni dobrych wrażeń wróciliśmy do hotelu na obiadokolację. O godz. 22 udaliśmy się na Mszę Świętą.
Weronika Dziuban, Karolina Niziołek kl. III gim, Patrycja Olkiewicz

Dzień VI
Tym razem dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od Mszy św w której nasi uczniowie aktywnie uczestniczyli. Wczesnym porankiem po obfitym śniadaniu wyruszyliśmy do naszych domów. Wszystko co dobre szybko się kończy i czas wracać do codzienności. W naszej pamięci pozostaną na długo chwile spędzone w przepięknym i malowniczym Rzymie, który swą architekturą i wolno tętniącym życiem tworzy niepowtarzalny klimat.
Codziennie czekał nas dzień pełen przeżyć i wrażeń. To miejsce przyciąga nie tylko prastarymi zabytkami i wspomnieniem dzieł wielkich artystów, a także niepowtarzalną atmosferą religijnego centrum, bliskością siedziby papieskiej i związanych z tym wyjątkowych przeżyć dla wiernych.
Towarzystwo naszych wolontariuszy, młodzieży z innych szkół, przewodników, księży, siostry zakonnej, przedstawicieli kuratorium i wychowawców grup pozwoliło nam przeżyć spotkanie w duchu religijnym i bardzo osobistym. Szczególne podziękowania należy skierować do organizatorów wyjazdu za bogaty program pielgrzymki, wysokie standardy hotelowe, smaczne śniadania i obiadokolacje.
Pobyt w Rzymie dla wielu z nas stał się jedyną okazją do wyjazdu i spędzonych chwil na modlitwie, osobistych prośbach i podziękowaniach przed obrazem świętych i błogosławionych.